torsdag 1 januari 2015

Namnskyltar till handdukarna



Såhär ser det ut när jag fixar på vardagsrumsgolvet
Har länge sökt snygga skyltar att sätta ovanför handdukarna så att man vet vems som är vems. Har dock inte hittat några passliga. En kväll i höstas när jag höll på att knåpa ihop en hatt till en halloweenutstyrsel så slängde jag ihop lite skyltar i samma veva. Nu vet besöket var de skall torka sina händer och vi våra. 

Det som inte finns att köpas fixar man själv!

Här är husfolkets skyltar

Vad jag använde mig av kan man se på bilden till höger. Paff (återanvänd ikealåda) till skyltbotten, bokstäver i paff som jag målade med akrylfärg, plastfilm med träådringsmönster och starkt snabblim såklart.
Här får besökarna torka händerna!
Jag rekommenderar inte att man limmar med limpistol. DÅ ser skyltarna ut såhär efter ett tag.... Då hamnar man limma om igen, om man nu hittar bokstäverna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar